Koulutus:

LEAN Business Design (1 pv)


 

Lean Startup-valmennukset on luotu henkilöille ja organisaatioille, jotka haluavat luoda uutta ja varmistua ideansa kysynnästä ennen lanseerausta. Haluamme minimoida ajan ja rahan haaskauksen, sillä niin monet lanseeraukset menevät hukkaan, koska ideaa ei ole testattu oikeiden asiakkaiden kanssa ja ratkaistavaa ongelmaa ei ole vahvistettu.

Valmennuksessa jokainen tiimi oppii luomaan, testaamaan ja validoimaan oikeita tuoteideoita, joita voi käyttää uuden liiketoiminnan kasvattamiseen. Koulutuksen tärkein anti eivät kuitenkaan ole paikan päällä luodut ideat vaan Lean Startup-tekniikoiden ja -ajattelumallien oppiminen, jotta organisaationne uusiutumiskyky pysyy ajan hermoilla!

 

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

• Yrittäjille, jotka haluavat varmistua tuotteidensa suosiosta ennen lanseerausta
• Tuotepäälliköille, jotka haluavat testata tuotteita tai ominaisuuksia, mutta eivät halua sitoutua ennen kuin kysynnästä on näyttöä
• Pienyrittäjille, jotka haluavat tuotteistaa liiketoimintansa, mutta haluavat testata ideansa soveltuvuuden ennen sijoittamista
• Markkinoijille, jotka haluavat testata uusia tuotteita tai palveluita
• Kaikille, jotka haluavat testata ideoitansa vaikka kotisohvaltaan minimisitoutumisella

 

Koulutuksessa opit: LEAN työkalut

• Miten uusia tuote- ja palvelukonsepteja luodaan ja testataan nopeasti ja tehokkaasti
• Tuotekehitysfilosofian, jossa oppiminen, ideoiden nopea kehitys ja asiakaslähtöisyys ovat keskiössä
• Tapoja kartoittaa asiakkaan ongelmia, joista voi luoda tuote- ja palvelukonsepteja
• Tekniikoita, joilla voi testata idean markkinapotentiaalin mahdollisimman pienellä vaivalla ja kustannuksilla


 

OHJELMA

08.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
09:00 Koulutus alkaa

Hypoteesivetoinen kehittäminen
• Ongelmahypoteesi kehittämisen lähtökohtana
• Lean Startup -malli
• Fail fast -mentaliteetti
• Työkalut: Kokeilutaulu (Validation Canvas), Value Proposition Canvas, Ongelman määrittelypatteristo
• Työpaja: Hypoteesivetoinen kehittäminen

11.15-12.00 Lounas

Ideatestauksen ABC
• Halvin mahdollinen tuote -metodi ideatestauksen välineenä (Minimum Viable Product, MVP)
• MVP-tyypit ja käyttötarkoitukset
• MVP-työkalut
• Työpaja: MVP:n luominen

14:00 Kahvit

Asiakasoppiminen tuotekehityksen ajurina
• Kiinnostuksen mittaaminen yhden mittarin avulla
• Suunnanvaihdos strategisena työkaluna
• Suunnanvaihdostyypit
• Työkalu: Kokeilutaulu
• Työpaja: Suunnanvaihdos

15:30 Yhteenveto ja aikaa kysymyksille

16.00 Koulutus päättyy

Prosessissa käytetään mm. Kokeilutaulua, Value Proposition Canvasta, MVP-toolsia ja Ongelman määrittelypatteristoa.

 

Edellisistä koulutuksista sanottua:

 

Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön Connectionin kanssa. Luotettava ja vastuullinen työtapa, innovaatiotekniikoiden toimivuus, onnistunut pedagoginen rakenne sekä osallistava ja innostava ote työpajojen ohjaamisessa olivat takeena onnistuneille tapahtumille, joista on saatu paljon myönteistä palautetta myös niiden osanottajilta.

Pirjo Oikarinen
Toiminnanjohtaja, Oulujärvi LEADER ry

Paljon uutta. Plussa selkeästä konkretiasta. Toimiva jako luentoa ja “tee itse”. Voin suositella kaikille, jotka kiinnostuneita ja tekevät uusia tuotteita/palveluita.

Jani Rusi
Toimitusjohtaja, Vivo visions Oy

Ainutlaatuinen opetus. Monipuolinen tuotekehittely. Runsas materiaalin määrä ja opettajan huomattava ammattitaito näkyi.

Anu Riitta

Intotalon Hiomo-koulutus

Kouluttaja

Tuomas Mikkonen, KTM, on erittäin luova ja inspiroiva kouluttaja. Hänen energinen ja mutkaton esiintymistapansa pitää hyvin mielenkiinnon ja keskittymisen yllä koko koulutuksen ajan. Tuomas yhdistelee koulutuksissaan luento-osuuksia, työpajoja ja energisoivia pedagogisia pelejä maksimaalisen oppimisen varmistamiseksi. Tuomaksella on työkokemusta sekä yrityspuolelta että projektitoiminnasta, ja hän on myös kouluttanut satoja yrittäjiä ja managereita. Niinpä Tuomaksella on ainutlaatuista ammattitaitoa ja näkemystä, jonka avulla hän voi vastata koulutettavien monipuolisiin tarpeisiin.