Blogi
Lue Blogia

Kuinka paljastan yrityksen salaiset sudenkuopat?
Tämä blogi on otettu kirjasta: “Lean käytäntöön – opas tieto- ja palvelutyön kehittämiseen”. ——————————————————————————————————————- Arvoketju kuvaa ne valssin askeleet, joita organisaationne joutuu ottamaan luodakseen asiakasarvoa.

Bisneksen DNA: Jokaisen yrityksen ainoat kaksi tehtävää. Osa 2 / 2
Tämän blogisarjan 1. osa löytyy täältä: Osa 1 / 2 Viime kirjoituksessa vastattiin kysymykseen: “miten uusia asiakkaita hankitaan?” Tällä kertaa keskitymme bisneksen DNA:n tuplakierteen toiseen
Bisneksen DNA: Jokaisen yrityksen ainoat kaksi tehtävää. Osa 1 / 2
Yksinkertaistettuna jokaisella yrityksellä on vain kaksi tehtävää: 1. Uusien asiakkuuksien luominen 2. Vanhojen asiakkuuksien hoitaminen Aina kun teidän organisaatio käyttää aikaa, rahaa, energiaa, fokusta tai
Lean asiantuntijaorganisaatiossa: Case Aucor
Aucorin toimitusjohtaja, Janne Jääskeläinen, ei tiennyt mihin keskittyä. Laskutusasteen optimointi vaikutti alan standardilta asiantuntijaorganisaatioissa, joten ehkä se olisi tärkein mittari mitä seurata. Puhelimet soivat jatkuvasti,
Lean käytännössä – Periaatteet, joiden varaan voit rakentaa jatkuvan kehittämisen. Osa 1/6
Työssäni Lean-valmentajana yksi vaikeimmista osista on ymmärtää maailmaa asiakkaan näkökulmasta. Minulla ei yleensä ole mahdollisuutta käyttää viikkoja tutustuakseni organisaation sisäiseen toimintalogiikkaan ja kontekstiin. Miten sitten
7 syytä miksi yritykset epäonnistuvat Leanin käyttöönotossa
Olen kuullut päätähuimaavia lukuja Leanin käyttöönoton vaikeudesta. Lähteestä riippuen olen kuullut, että 50-90 % muutoksista epäonnistuu. Osa tietysti viittaa täydellisen Lean-transformaation läpivientiin koko organisaatiossa ja