Blogi
Lue Blogia
9 askelta onnistuneen Lean-transformaation läpiviemiseksi
Lean-transformaation pitää lähteä kysymyksestä “miksi?”. Mitkä ovat ne syyt ja muutoksen ajurit, joiden takia halutaan lähteä implementoimaan Lean-ajattelua yrityksen toimintakulttuuriin? Ilman selkeää tahtotilaa muutoksen vauhti
Johtaja – mikä on ajattelusi aikajänne?
Eilisessä keskustelussa mentorini, Heikki Luoman, kanssa kävimme läpi monia asioita, mutta yksi mikä jäi erityisesti mieleeni oli organisaatiorakenteen eri tasojen aikajänteet. Mitä korkeammalla olet organisaatiossa,
Oliko siitä Lean-valmennuksesta oikeasti jotain hyötyä?
Yritysvalmentaminen on siitä kinkkistä puuhaa, että vaikka saisi hyvät palautteet valmennuksesta, niin oliko sillä kuitenkaan mitään käytännön merkitystä? Joten päätin kysyä parilta yritykseltä, joita valmensin
Kuinka paljastan yrityksen salaiset sudenkuopat?
Tämä blogi on otettu kirjasta: “Lean käytäntöön – opas tieto- ja palvelutyön kehittämiseen”. ——————————————————————————————————————- Arvoketju kuvaa ne valssin askeleet, joita organisaationne joutuu ottamaan luodakseen asiakasarvoa.
Bisneksen DNA: Jokaisen yrityksen ainoat kaksi tehtävää. Osa 2 / 2
Tämän blogisarjan 1. osa löytyy täältä: Osa 1 / 2 Viime kirjoituksessa vastattiin kysymykseen: “miten uusia asiakkaita hankitaan?” Tällä kertaa keskitymme bisneksen DNA:n tuplakierteen toiseen
Bisneksen DNA: Jokaisen yrityksen ainoat kaksi tehtävää. Osa 1 / 2
Yksinkertaistettuna jokaisella yrityksellä on vain kaksi tehtävää: 1. Uusien asiakkuuksien luominen 2. Vanhojen asiakkuuksien hoitaminen Aina kun teidän organisaatio käyttää aikaa, rahaa, energiaa, fokusta tai