Blogi
Lue Blogia

Oliko siitä Lean-valmennuksesta oikeasti jotain hyötyä?
Yritysvalmentaminen on siitä kinkkistä puuhaa, että vaikka saisi hyvät palautteet valmennuksesta, niin oliko sillä kuitenkaan mitään käytännön merkitystä? Joten päätin kysyä parilta yritykseltä, joita valmensin

Kuinka paljastan yrityksen salaiset sudenkuopat?
Tämä blogi on otettu kirjasta: “Lean käytäntöön – opas tieto- ja palvelutyön kehittämiseen”. ——————————————————————————————————————- Arvoketju kuvaa ne valssin askeleet, joita organisaationne joutuu ottamaan luodakseen asiakasarvoa.

Bisneksen DNA: Jokaisen yrityksen ainoat kaksi tehtävää. Osa 2 / 2
Tämän blogisarjan 1. osa löytyy täältä: Osa 1 / 2 Viime kirjoituksessa vastattiin kysymykseen: “miten uusia asiakkaita hankitaan?” Tällä kertaa keskitymme bisneksen DNA:n tuplakierteen toiseen
Bisneksen DNA: Jokaisen yrityksen ainoat kaksi tehtävää. Osa 1 / 2
Yksinkertaistettuna jokaisella yrityksellä on vain kaksi tehtävää: 1. Uusien asiakkuuksien luominen 2. Vanhojen asiakkuuksien hoitaminen Aina kun teidän organisaatio käyttää aikaa, rahaa, energiaa, fokusta tai
Lean asiantuntijaorganisaatiossa: Case Aucor
Aucorin toimitusjohtaja, Janne Jääskeläinen, ei tiennyt mihin keskittyä. Laskutusasteen optimointi vaikutti alan standardilta asiantuntijaorganisaatioissa, joten ehkä se olisi tärkein mittari mitä seurata. Puhelimet soivat jatkuvasti,
Lean käytännössä – Periaatteet, joiden varaan voit rakentaa jatkuvan kehittämisen. Osa 1/6
Työssäni Lean-valmentajana yksi vaikeimmista osista on ymmärtää maailmaa asiakkaan näkökulmasta. Minulla ei yleensä ole mahdollisuutta käyttää viikkoja tutustuakseni organisaation sisäiseen toimintalogiikkaan ja kontekstiin. Miten sitten