Blogi
Lue Blogia
Bisneksen DNA: Jokaisen yrityksen ainoat kaksi tehtävää. Osa 1 / 2
Yksinkertaistettuna jokaisella yrityksellä on vain kaksi tehtävää: 1. Uusien asiakkuuksien luominen 2. Vanhojen asiakkuuksien hoitaminen Aina kun teidän organisaatio käyttää aikaa, rahaa, energiaa, fokusta tai
Lean asiantuntijaorganisaatiossa: Case Aucor
Aucorin toimitusjohtaja, Janne Jääskeläinen, ei tiennyt mihin keskittyä. Laskutusasteen optimointi vaikutti alan standardilta asiantuntijaorganisaatioissa, joten ehkä se olisi tärkein mittari mitä seurata. Puhelimet soivat jatkuvasti,
Lean käytännössä – Periaatteet, joiden varaan voit rakentaa jatkuvan kehittämisen. Osa 1/6
Työssäni Lean-valmentajana yksi vaikeimmista osista on ymmärtää maailmaa asiakkaan näkökulmasta. Minulla ei yleensä ole mahdollisuutta käyttää viikkoja tutustuakseni organisaation sisäiseen toimintalogiikkaan ja kontekstiin. Miten sitten
7 syytä miksi yritykset epäonnistuvat Leanin käyttöönotossa
Olen kuullut päätähuimaavia lukuja Leanin käyttöönoton vaikeudesta. Lähteestä riippuen olen kuullut, että 50-90 % muutoksista epäonnistuu. Osa tietysti viittaa täydellisen Lean-transformaation läpivientiin koko organisaatiossa ja
Lean käytännössä. Case HUS
“Varmista ylimmän johdon tuki ja hanki lean-sensei. Kyllä se sensei sitten tietää mitä pitää tehdä.” Näin sanoi HUS:n lean kehityksestä vastaava Jyrki Perttunen. Vaikuttaa yksinkertaiselta,
Lean mittaaminen – mutusta dataan
Kehittäminen usein halutaan nähdä asian tilan parantamisena. Näinhän se ei kuitenkaan aina mene. Tämä johtuu siitä, että on mahdotonta nähdä ennakkoon, kuinka muutokset tulevat vaikuttamaan